SUMO SİMÜLASYON ARACINDA YOL HESAPLAMA ALGORİTMALARININ PERFORMANS ANALİZİ
Özet Görüntüleme: 61 / PDF İndirme: 40
DOI:
https://doi.org/10.31568/atlas.258Anahtar Kelimeler:
Dijkstra algoritması, A* algoritması, SUMO, Rota hesaplamaÖzet
Trafik sorunu büyük şehirlerdeki insanlar için devam eden en önemli sorunlardan birisidir. İşe, okula vb yerlere varış ve çıkış saatlerindeki yoğunluk nedeniyle trafikte çok fazla zaman harcanmaktadır. Son zamanlarda artan trafik sıkışıklığının şiddetli etkisinden dolayı, insanlar trafikte zaman kaybı ve maaliyet artışı yaşamaktadır. Gerçek zamanlı trafik akışları veya geçmiş verilere dayanarak araçların seyahat rotaların optimize etmek için rota hesaplama algoritmaları önerilmiştir. En kısa yolu bulmak için Dijkstra algoritması, A * algoritması, Genetik algoritma, Floyd algoritması ve Karınca kolonisi algoritması gibi birçok algoritma kullanılır. Bu çalışmanın amacı, simülasyon yoluyla araçların hedeflerine ulaşmaları için en iyi yönlendirme algoritmalarının hangileri olduğunu bulmaktır. Çalışmada iki algoritma üzerinde durulacaktır. Bu nedenle, iki algoritma türünün performans analizlerini karşılaştırarak hangisinin az kenarlara (uç) giderek en hızlı ve en az maliyetli şekilde amaca ulaşmasını araştırmaktır. Çalışma görsel SUMO simulasyon aracını kullanarak gerçekleştirilmiştir. Sonuca göre A* algoritmasının arama süresinin Dijkstra’nın algoritmasından daha hızlı olduğunu göstermiştir.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.