KÜLTÜR MİRASININ ÇAĞDAŞ FOTOĞRAF SANATI OLARAK SUNUMU; AHMET ERTUĞ ÖRNEĞİ


Özet Görüntüleme: 120 / PDF İndirme: 62

Yazarlar

  • Oylum TUNÇELLİ Hereke Ömer İsmet Uzunyol MYO, Kocaeli

DOI:

https://doi.org/10.31568/atlas.231

Anahtar Kelimeler:

Görsel Belge, Mimari Fotoğraf, Duesseldorf Ekolü, Ahmet Ertuğ

Özet

Geçmişten itibaren insanoğlu varlığını bir sonraki nesillere aktarma aracı olarak belgeler bırakmıştır. Mağara duvarlarına yapılan resimler ile başlayan belge üretimi ve barınma ihtiyacı ile geliştirilen mimari yapıların kalıntıları toplumların kültür mirası olarak adlandırdığı parçaları oluşturmuştur. Mimari yapıldığı dönemin toplumsal ve teknolojik gelişmişliğini anlayabileceğimiz yapılar üreterek kendinden sonraki nesilleri bilgilendirir. İcad edildiği tarihten itibaren önemli bir belge üretme aracı olan fotoğraf geçmiş yıllarından bu yana kültür ve sosyal yaşamın görsel kayıtlarını üretmeyi kendisine konu edinmiştir. Keşfinin gerçekleştiği 1826 yılından itibaren mimari yapılar fotoğrafın ana konularından birini oluşturmaktadır. Mimari fotoğraf alanında fotoğraf üreten sanatçı Ahmet Ertuğ almış olduğu eğitim ve çağdaş sanat bilgisiyle birleştirdiği özel bakış açısı ile kültür mirası olan binaların fotoğraflarını üretmektedir. Duesseldorf fotoğraf ekolü bakış açısı ile çağdaş bir yorum getirerek ürettiği bu çalışmalar geleneksel değerlerin çağdaş bir yorumu olması açısından önemlidir. Özel teknik donanımlar ile oluşturulan görüntüler gelişmiş baskı yöntemleri ile albüm ve kitaplara dönüşmüştür. Bu araştırma ile mimari fotoğraf alanında yapılan bir çalışmanın sanat eseri (kültür mirasına) olarak üretilmesi aktarılmıştır.

İndir

Yayınlanmış

2018-10-15

Nasıl Atıf Yapılır

TUNÇELLİ, O. (2018). KÜLTÜR MİRASININ ÇAĞDAŞ FOTOĞRAF SANATI OLARAK SUNUMU; AHMET ERTUĞ ÖRNEĞİ. Atlas Journal, 4(15), 1697–1706. https://doi.org/10.31568/atlas.231

Sayı

Bölüm

Makaleler