Quick Access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Summary


TIYATRO VE SINEMA`NIN SEMBOLLERI

Tyatro, simgeleri tasvir ediyor. Halk tyatrosu`nun esasını iyilik ve kötülük, zengin-fakir, aşk ve kıskançlık suç ve ceza karşıtları üzerine kuruludur. Geleneksel tyatro`nun dili Şin ve Hindistan`da, Kore ve Yunanıstan`da detaylı olarak ele alınıyordu. Makyaj ve maske sanatına uygun giyim, pozisyonlar, ten`in tüm hareketi, ritm, diksyon ve dans oyunun esas parçalarını oluşturuyordu. Maskeler, tüm uygartlıklarda esas unusur olarak insana kendi korkusunu tanıma olanağı vermiştir. Maskeler`in kullanımı bazı dua ve ritüellere uygun yapılıyordu. Çin ve Mısır kültürleri etkisi sonucunda XVI.y.yıldan başlayarak, Osmanlı İmperatorluğu döneminde “Karagöz”-gölgeler isimli tiyatrosu ün kazanmaya başladı. Azerbaycanda halk tiyatrolarının kurulmasında esas rölü halk arasında sevilen ve ün kazanan sahne eserleri olmuşlar. Sinematografi kayıt yapan bir sanatdır. Sinemotagrafi`nin tüm kadrlarında iyileri seçmekle örnek, model işleri yapmak mümkündür. Türkiyede ve Azerbaycanda Türk filmleri büyük ilgiyle izleniyordu. 1950-1970 yılların film simgesine dönüşen Türkan Şorayın oynadığı rolleri özel olarak değerlendirmek gerekir. Ünlü Azerbaycan tiyatro yazarı olan Cafer Cabbarlı film yazar okulunun kurucusu ve simgesi sayılıyordu (XIX y.yılın sonunda).



Keywords
simgeler, tyatro, sinematograf, halk, maske

References

Advanced Search


Announcements


Address :Taras Shevchenko National University Volodymyrska St, 60, 01033 Kyiv/Ukrayna
Telephone :+90 539 673 66 66 Whatsapp Fax :
Email :atlasjournal.net@gmail.com

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri